simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Duathlon klubbtävling!

Publicerad 2013-05-18 22:02:00 i Allmänt,

I dag körde jag årets första multitävling.
Stöcke TS Järnet anordnade duathlon tävling.
Dessa var sträckorna.
 
6 km löpning
28 km cykel
3 km löpning
 
Det var varmt idag.
Jag brännde mej till och med på axlarna.
Löpningen kändes tuff efter alla lång pass fans inte farten riktigt.
Pulsen stack också i väg på en gång.
Förklaringen  kan ligga i att jag spelade kvällen innan och gick på dj tävlig på torsdagen.
Två nätter med lite sömn.
 Cykel delen kändes på det hela bra förutom att kedjan hopppade av i starten.
Jag njöt hela cykeldelen trots att jag låg sist, kroppen hämtade sig bra efter löpningen och världen log mot mig i form av pigga ben och sol.
 Sista löppasset var stumt men funkade.
Jag kunde öka så pass att jag på sista metrarna innan mål lyckades knipa en placeing från sist.
Nu är vi gång!
I morgon väntar cykeltur på 6,5 mil.
Jag lyxar till det och går och lägger mig med barnen.
 
God natt!
 
 
Jag och Fritte.
 
 
Resultat från dagen.
 
 
Innan tävling
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela