simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Vännäs vilken seger!

Publicerad 2013-05-04 16:37:00 i

Taktiken var simpel.
Ett jämt tempo på 5.00 min/ km i 21 km.
Men det kräver mer än man tror.
Att inte rusa iväg i början trots att hela kroppen vill.
Jag lyckades med min plan.
När jag just börjat finna min lunk åker pappa och mamma förbi i bilen!
- heja heja!!
Jag blir så glad att jag med ens ökar takten till ett livsfarligt 4.40 tempo.
Jag kommer till sans och är åter tillbaka i rätt fart.
Det betyder så mycket att bli hejad på.
Mamma och pappa följer med hela tiden.
Till min lycka så har jag pigga ben vid vändning.
Kroppen svarar bra.
Det enda som är konstig är att höger fot somnar vid 5 km och sover i 3 km.
Men sen kommer den tillbaka.
Hela loppet är jag som en klocka.
Precis det tempo som jag planerat håller jag.
174 i puls ingen fara där inte mycket att ta av om jag skulle vilja till nästa tävling.
Jag tar även pappas råd från maran och dricker noga vid alla kontroller.
Väl i mål på 1.47 krossar mitt person bästa med 3 min.
Yeah!!
Sen kommer nästa seger.
Jag har vunnit på mitt startnummer.
100 kr på Ica Vännäs!
Jag går in på stela ben och shoppar till barnen och mig.

Vännäs vilken seger!!

Grattis även till Olov och Björn från stöcke Ts järnet som tog pallplats idag!


P.s Tack till Mikael J och skägget & skägget som bjöd på många skratt och goda råd i bilen på vägen dit och hem D.s

Trevlig lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela