simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Jakten på minuter och timmar...

Publicerad 2013-11-12 22:49:28 i Allmänt,

 
 
Hur går det med träningen?
Frågan kommer från dom flesta håll nu förtiden.
Inte så konstigt när jag valt att lägga ribban på hög nivå och samtidigt skriver här.
 
Just nu är det en jakt på timmar och minuter.
10 timmar i veckan är mycket, inget pass får försvinna eller kortas av.
Jag märker även att kroppen gör allt för att visa sin svaga sida när jag stegrar antalet minuter av träning.
En diagnos som jag fick höra är att jag äter för dålig kost.
Kroppen är tom på energi för långa stunder.
8 timmar fick jag ihop förra veckan. 
Efter ett snabbt pass på gymmet så bröt kroppen ihop under helgen med ömmande muskler och en livslåga som knappt brann.
Det tog till på måndag innan jag kunde köra igen.
 
Idag körde jag innebandy men kände att mot slutet var jag otroligt trött och matt.
Roligt att jag fick beröm av min f.d granne Petter idag, jag har tydligen börjat våga hålla bollen mer och lyckas även göra lite dragningar i egen zon.
Hur kul är inte det att höra!
Petter har även utmanat mig till att anmäla mej till en tävling i vår.
 
Helt klart ska jag var med.
 
God kväll!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela