simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Olympisk distans på Iksu!!

Publicerad 2013-11-17 16:58:16 i Allmänt,

 
 
Det är en trött men nöjd krigare som sitter här i soffan.
Långpasset denna söndag blev en olympisk-distans på Iksu.
Med lite oro för hur det skulle kännas att köra dessa sträckor inne så tog jag tjuren vid hornen och åkte dit.
Simningen kändes lite off då det var ett tag sen sist.
Men efter ca 10 st 50 meters så började rytmen infinna sig.
Jag har ett fått ett tips på hur man räknar längder:
Varvtidsfunktionen på klockan får vara räknare.
Vid varje vändning på ena kanten så trycker jag för varvtid (vid varje 50 meter).
39 minuter tog 1500 meter.
Det är viktigt att packa och preparera skåpet rätt då det är växling i omklädningsrummet.
Denna gång tog jag med både cykelskor och löparskor.
Lite fånigt kan tyckas men det är viktigt att känslan blir så "på riktigt" som möjligt...
Trots att du är i ett gym fullt med diverse motionärer på olika nivåer.
Cykel så valde jag ett uthållighetsprogram på 60 minuter. (det var det längsta?!)
Tyvärr så hann jag inte 4 mil på det så 5 minuter tilägg blev det.
Till löpbandet:
Det är galet tråkigt att springa på löpband.
Men det är skönt att du kan styra farten på ett bra sätt.
Tv-skärmarna på bandet har jag svårt för... Jag förknippar tv med något man gör hemma, sen visas det på tok för lite triathlon.
På 52 minuter avverkade jag en mil med en liten fartökning på slutet.
 
Det var skönt stt stretcha efter ett bra och roligt långpass.
Denna vecka har lite guldkant, jag nådde upp till mitt mål med 10 timmar träning!
 
Bra söndag!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela