simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

10 timmar i veckan....

Publicerad 2013-10-20 21:59:00 i Allmänt,

Jag hann snabbt fråga Pavio om hur mycket man bör träna för att komma runt 12 timmar i Kalmar Ironman.
Ca 10-12 timmar i veckan med några längre pass blev svaret.
Jag har nu gjort i ording kalendern för att få in dessa pass.
Så här är det planerat:
 
Måndag: Simning 1 timme.
Tisdag : Innebandy eller löpning intervaller 1 timme
Onsdag : 2 timmar morgonpass simning + cykel
Torsdag : 2 timmar morgonpass cykel + löpning eller bara ena grenen hela passet.
              1 timme Yoga ( lunch)
Fredag :  1 timme fyspass 
Lördag : Vila eller något soft-pass
Söndag: 4 timmar cykel eller löpning.
 
Allt är klappat och klart för en träningshöst av rang...
Det enda som inte är med är kroppen.
Denna vecka har jag hunnit köra ett simpass innan kroppen svarade med hosta och förkylning.
Så det är bara att vänta ut denna förkylning som inte vill ge med sig.
Då smäller det!
 
Tills dess får jag peppa upp med mer film.
 
You can do it.
Godnatt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela