simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

35 -åring som behöver en vuxen....

Publicerad 2013-10-01 23:03:00 i Allmänt,

 
 
Nästan hela förra veckan var jag sjuk men... på söndagen kändes det bättre.
Så bra att jag tänkte:
Varför inte ta en sista fin hösttur på cykeln?
Det var sol och fint men sval höst så jag tog på mig väl förutom på huvudet där jag glömde mössa.
Här skulle en vuxen ha stoppat mej två gånger om.
Nr 1: Ska du cykla ute när du varit sjuk i en vecka?
Nr 2: Hur kallt blir det inte utan mössa?
Jag tog turen ut mot Degersjö och ganska precis när jag passerat isladan på teg så hade mina öron domnat bort.
(här hade en vuxen gett order om att vända om)
Men tänkte jag, då är ju skadan redan gjord.
Jag frös ju mycket i snowbordbacken som yngre så jag härdar nog ut.
5 mil på cykel blev det.
Väl hemma så blev det en varm dusch för att tina upp.
 
Måndag så har jag kraftiga känningar i vänsteröra senare på dagen hela vänster sida på huvudet.
Jag kontaktar min proffsmassör och får reda på att min nacke har dragit ihop sig rejält (detta på grund av cykelturen i kylan)
Som tur är så kan hon efter en rygg och nackmassage reda ut det mesta.
Vilken tur att jag inte drog på mig öroniflammation, det kunde varit ett rimligt senario.
 
Ja jag är 35 år och i behov av en vuxen då och då.
Den hade nog  även stoppat mig i kväll när jag smet i väg på innebandy...
 
God natt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Björn

Publicerad 2013-10-20 15:32:27

Ha Ha, så j-la bra! Känner man igen sig? Japp!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela