simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Bra start på veckan!

Publicerad 2013-09-11 21:14:00 i Allmänt,

Måndag.
En timmes simning, körde mitt vanliga program.
I banan intill så är det en tjej och en kille som tränar.
Eller hon tränar honom.
Hon kör hårt och han sliter.
Jag hör mellan mina egna övningar och byten alla värdefulla tips.
Jag tänker på hur det skulle vara om någon kunde kolla hur jag simmar nu förtiden.
Bara lite nya tekniktips.
Gör jag mycket fel?
Det gnager mej att han får så otroligt bra träning medan jag säkert ser ut som jag vet vad jag håller på med.
Till sist tar jag mod till mig och frågar tjejen.
- kan du kolla när jag simmar och säga om jag gör något fel?
Självklart säger hon.
Sen får jag jättebra tips vad jag kan göra för att slipa på min simning som hon tycker i det hela ser"bra" ut!
Vilken lycka att kunna få hjälp av proffs!

Tisdag.
Innebandy med grannar, tufft som vanligt och högt tempo.
Jag svettas som ett kemistexperiment som gått överstyr.
Min puls ligger mellan 175-190 när jag är inne på planen.
Jag lyckas faktiskt göra lagets första mål för min del säsongens första.


Onsdag.
Löpning med Mikael J.
12 km i ett lugnt och behagligt morgontempo.
En toa paus på sporthallen krävdes denna morgon.
Känns overkligt att ha slutfört ett morgonpass och hinna hem till ett dukat frukostbord.
Jag har hittat den, en ny tid som jag förr låg och sov.
Men nu använder till träning.
Mikael sa samma sak, dessa morgnar ger en otrolig livskvalité!

Nu är det planerat ett benpass på IKSU med Rivia i morgon.
Det kan bli intressant.
Hon kan detta med benböj....tro mej.
Inte helt utan oro för mina egna tunna kunskaper inom området.
Jag ser fram emot att inte kunna sätta sig på toasitsen under dom närmaste dagarna.
Det får det vara värt.


God natt.


 

Jag på väg till morgonpass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela