simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Framme i Köpenhamn!

Publicerad 2014-08-22 16:13:46 i Allmänt,

Nu har jag varit framme i Köpenhamn i snart ett dygn.
Spännande att resa helt själv.
Jag var lite nervös över att cykel och packning skulle komma rätt. 
Men det funkade fin fint.
Tog en taxi till hotellet för att hamna rätt på en gång.
Väl framme började jag montera ihop cykeln .... Å dra på trissor jag lyckades!
När jag var klar så var jag hungrig och lite trött.
Det fick bli ett litet pasta & pizza ställe på hörnet. Inte så fancy men god pasta! 
Sen var det raka vägen i säng kl var ju nästan tio!!.

Färdig cykel på hotellet.

Idag fredag har jag varit på registrering och race info.
Först tog jag en provtur med cykeln för att se så att allt funkade.
Efter det så begav jag mig mot centrum och registrerings området.
Det är mycket handel på dessa tävlingar alla företag som har med triathlon att göra är på plats...
Jag smakade på sportdrycken som kommer att delas ut på tävlingen och sen köpte jag lite grejer till cykeln.
Hämtade ut min nummerlapp som låg i en grymt fin väska! 
Sen var det dags för race info!
Det var en film som startades varje heltimme.
Bra information för en som är på plats första gången.
Pulsen steg när dom gick igenom hela tävlingen!.

Växlingsområde.

Efter informationen passade det toppen att äta pastan som man får på sitt startnummer som lunch.
Sen var det tillbaka till hotellet,vila och dricka vatten.

Nu vankas det snart middag får se vart det blir ?!
God afton från Ströget... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela