simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Rekord i cykel!

Publicerad 2014-08-05 23:05:19 i Allmänt,

För kännedom så har jag nu provat att cykla hela sträckan som jag ska köra på IM den 24 agusti.

Det var ett gäng på fyra tappra stöcke ts järnet cyklister som kl 10 rullade ut från Taveliden.
Ledartröjan höll Johanna Linqvist i som är min nya granne.
Vi cyklade mot vindeln men via bullmark och sävar,
Sträckan mätte 9,4 mil enkel väg.
Till en början kände jag mig stark och hjälpte till och drog. Johanna gav mig tipset att ta det lite lungt då det var första gången jag skulle cykla denna sträckan. Jag löd och la mig på rulle och när vi närmade oss vindeln så började krafterna tryta, en helt ny känsla i låren kändes som att jag hade feber i dem.
- prova att växla ner sa Gudrun och Johanna.
Jag ligger ofta på för hög växel detta gör sig tillkänna på ett brutalt sätt på dessa sträckor.

Helt plötligt var vi framme och  det var dags för fika på café tornet.
Så gott har aldrig Loka päron smakat.
Till denna fest dryck så blev det en macka,glass och kaffe.
Allt smackade otroligt bra och jag kände hur krafterna återvände.
Känslan i låren hade tyvärr inte släppt när vi lämnade vindeln. Jag tänkte att detta nog kan bli en tuff resa hem.
Jag lade ett stort fokus på att växla ner och trampa lätt. 
Jag kom lite efter men låren kändes bättre.
Vid några mil cyklade så kännde jag hur kroppen kom tillbaka.
Helt fantastiskt! 
Jag kunde ligga uppe och dra igen.
När två mil återstår så går jag lite tom igen. 
Jag rullar mycket och får draghjälp in till Taveliden.
Stark känsla när man cyklat så länge.
Jag tackade Johanna och alla som cyklat med oss och tog en lång dusch och lade mej på sängen och vilade ett tag. 
Vilken dag 18,5 mil på cykel!!

God natt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela