simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Seg förkylning.

Publicerad 2014-12-28 23:20:31 i Allmänt,

Nu är man äntligen tillbaka.
Julen har varit i stort sett träningfri.
En vecka helt utan träning.
Så fort jag drog på med lite innebandy eller simning blev det ner i källaren på en gång.
Förkylningen med hosta, snuva och huvudvärk har tärt på december månad.
Avundsjukt har jag följt vänners träning och längtat till när jag ska få ta i.
I kväll kunde jag inte hålla mig längre.
Äntligen fick jag dra mitt iksu kort och gå in genom grindarna!
Fick med mig en bra sparringpartner.
Lars C.
Vi körde intervaller på cykel i 30 min.
Sen var det dags för "the big four"

"Basövningarna är övningar som bygger på kroppens mest grundläggande rörelser, de så kallade grundrörelserna, rörelser som sker i flera av kroppens leder samtidigt och använder en stor del av kroppens muskler när de utförs.
Det betyder att när vi sedan lägger på vikt på dessa rörelser så har vi övningar som är oöverträffat effektiva för att bygga upp styrka, stabilitet och muskeltillväxt"

1) BÄNKPRESS

2) MILITÄRPRESS

3) BENBÖJ

4) MARKLYFT

Nu körde jag och Lars bänkpress, marklyft och benböj sen var vår tid knapp.
Lars är gammal i gamet med styrketräning och när vi har kört klart marklyft på 60 kg så säger han förvånat: 
- fasen det var ju denna vikt jag körde på biscepscurl förut!
Han blev så nyfiken så att han måste prova.
Rätt imponerande att se honom köra 5 reps på 60 kg på bicepscurl.

Skönt pass som blev en bra start på nästa vecka då jag ska gå på som vanligt med träningen.

Ett pass varje dag.

Liten pepp video kommer här på en krutgubbe på 68 år.

 

 

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela