simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Crossfit testat!

Publicerad 2014-01-04 12:51:31 i Allmänt,

Jag har länge hört om denna träningsform,varit nyfiken men inte testat förens nu...
Nu sitter jag här och skakar av adrenalin och muskelvärk ....men med ett leende på läpparna.
Det var jättekul!
Sjukt jobbigt men måste upplevas!
Detta pass var ett så kallat "prova på pass" med mycket nybörjare.
Det kändes skönt när det var fler än mej som räckte upp handen när frågan stäldes ang om detta var först gången.
Gymmet är ett helt nytt som ligger på haga och heter Boxen Ringside.
Alexander och Petra hette våra instuktörer tillsammans så gick dom igenom dagens WOD som det heter på corossfitspråk "Work out of the day".
Vi körde en hoppreps uppvärmining med burpees som satte alla i respekt för vad som komma skall...
 
Våran var denna:
"INCREDIBLE HULK"
AMRAP in 20 min @(115/73)
5 Deadlifts
5 Hang Power Cleans
5 Front Squats
5 Push Press
5 Back Squats
 
Man kör denna så många varv man hinner på 20 minuter.
Vikter ska vara 50 kg på stången.
Jag körde på 30 kg jag var osäker på tekniken och ville göra övningarna så korekt som möjligt utan att skada mej.
Jag fixade 6 st varv.
Min puls låg på 175-189 så det tar på otroligt mycket.
Vi delades upp i två och två så den ena körde och den andra peppade och höll räkningen.
Det behövdes pepp kan jag säga.
Jag har nog inte skrikigt så mycket i ett gym någonsin men det var ett måste.
Det glada gänget från idag!
Denna träningsform är ett jättebra alternativ för mej som har svårt att motivera mej på gymmet.
Tiden är även den bra ca 20 minuter + uppvärming och strech är perfekt!
Jag tror jag har hittat hur mina fyspass ska se ut under våren!
 
Tack Alexander & Petra på Boxen Ringside.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela