simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

En tung dag,,,,

Publicerad 2014-01-06 21:52:55 i Allmänt,

Idag var det dags tänkte jag...
Tripass på Iksu!
Lite svag i muskler efter crossfitpasset så passade jag på att få lite massage först.
Var ganska peppad på passet:
750 meter simning
2 mil cykel
5 km löpning.
 
När jag hoppade i vattnet och sparkade iväg mina första längder så kändes hela kroppen matt.
Benen är kraftlösa, hela kroppen kändes tung.
Men jag krigar på.
Mot slutet av simningen så får jag till några längder i hyfsad fart.
Upp på cykel.
Lite strul med inställning på spinningcykeln gör att mitt humör tryter...
- Varför kan inte allt bara funka?
Cyklingen är väl det av det som kördes i dag som kan kännas ok.
Nu löpning.
En tung löpning av en tung löpare.
Varje steg jag tar känns som en elefant.
Inget gratis utan bara vilja...
5 kilometer känns som 15....
Tillslut är passet över.
Jag tittar på klockan och dör.
Nej jag tänker inte skriva tiden.....
 
Jag kommer att måsta köra detta pass igen under denna vecka och överbevisa mig att detta var en formsvacka.
 
Jag återkommer i detta ärende.
Nu lite pepp.
 
God kväll!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela