simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Pannbens pass!

Publicerad 2014-01-23 21:42:50 i Allmänt,

När man ska träna pannbenet så finns det bara en väg.
Intervaller.
Idag var det upp till bevis, Jocke bjöd in till en liten intervall session.
Kort och gott går det till så här:

Du springer 4 varv i bra fart ca 4:20 tempo.
Sen 3 varv i 4:00 tempo
2 varv i 3 någonting tempo.
Sen ett varv fri fart!
Detta upprepas 3 gånger.
Måste säga att det kändes helt ok idag.
Jag kunde borra ner mej och trycka på hyfsat.
På frifarts varven kunde jag maxa ut!
Jocke är i otroligt bra form så han tog täten.
Vi var endast tre stycken detta pass men det räcker- så kul att träna med andra! 

Tack Henrik och Jocke för ett kung pass. Detta är precis vad jag behöver nu!
Tack! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela