simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Ska vi byta grejer?

Publicerad 2014-07-02 20:18:34 i Allmänt,

Dagens träningstävling gick i regnets tecken.
Det var 15 grader i luften.
Ja det är den 2 juli.
Denna vända lyckades jag simma hela vägen, blev dock lite stursk och tog inte sikte nog tidigt. Det resulterade i att jag var nära att simma runt ett helt varv ön vi ska runda.
Cyklingen kändes tungt och sjukt kallt.
Regn och blåst är så påtagligt när man cyklar.....
Nåja det kändes som att det flöt på ok.
Men växlingen mellan cykel till löpning vart en katastrof. Jag hade så blöta fötter och kalla fingrar så det gick inte att få på skon. Det tog nästan en minut.
Det blev inget pers i dag heller.
Det gjorde inget, nu kan jag simma igen.
Jag hade ett otroligt stöd idag i form av min nya granne Lars Carlstedt med familj, hans son Filip och min son Leon är bästisar.
Sjukt kul med hejarop i regnet! 
Vilka vänner man har! 

Nu passar en brasa med te bra för att tina upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela