simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Höga knän efter 2 mil....

Publicerad 2014-03-17 23:40:47 i Allmänt,

I går så blåste jag på med årets första långpass. 24 km runt degersjön två varv.
Höll ett bra tempo första varvet 5:05-5:15. Sen kom som vanligt ett ställe där man tittar ner på klockan och ser att tempot sjunkigt till 5:40 eller värre.
Jag började fundera vad det kunde bero på ....
Det måste ha med steglängd att göra tänkte jag.
Så jag började fast det tog emot att överdriva steget som lite höga knän.
Vips så sänktes min kilometer tid...
Men det blev jobbigt att hela tiden tänka på att lyfta knäet så fort jag inte gjorde det försämrades tiden.
Så nu vet jag vilka muskler som ska få en duvning på gymmet.
Det blir "core" så det bara dånar om det.
Det är där det behövs för att orka lyfta benen.
Tiden blev 2 timmar och 11 minuter.
Jag är rätt nöjd faktiskt.

God natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela