simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Mamma har oftast rätt...

Publicerad 2014-03-11 21:35:36 i Allmänt,

Denna lördagen var det premiär för cykling ute! 
Min mor sa dock:
- det är ingen ide att du cyklar det blåser för mycket.

Det är som vanligt när någon säger att saker inte går då blir jag mer peppad på att bevisa att det visst ska funka.

Första kilometrarna är jag som ko på grönbete. Det går undan och jag står mycket upp på cykeln! 
Sen kommer blåsten.
Som en vägg.
Jag tvingas stå upp att cykla när det är nerför.
Jag är nere på 15 km ibland.
Tappar ordentlig med must.
Men håller i och kör 3 mil.
Lycklig och glad väl hemma så konstaterar jag att det ligger forfarande något i det min mor säger.... 




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela