simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Vännäs halvmarathon

Publicerad 2014-05-03 19:17:00 i Allmänt,

Det blev ett bra lopp idag.
Först kändes det endast kallt och segt.
Jag hinner tänka mycket dom första kilometrarna.
- Känns farten bra ?
- Är pulsen hög?
- Hur bra är jag tränad?
Det är viktigt att styra tankar åt rätt håll:
Positiva tankar!
Ex:
Ja du har tränat bra!
Din maxpuls är hög nog för att klara denna påfrestning!
Du har kört högre fart på intervallerna ...
Klarar man detta så kan du trycka på mer än du trodde.
Slå bort negativa tankar om att det tungt och du har ont eller att du är trött.

Sen vill jag slå ett slag för att dina val är rätt val!
Idag var jag nog den enda löparen med glasögon.
Jag älskar att springa med glasögon, det känns skönt.
Nu innan start så blev jag osäker, ingen annan kör glasögon....
Rätt divigt att ha dem på...
Men sen tog jag beslut - Jag ska göra det som funkar för mig!
Jag löpte med glasögon och stortrivdes....

Jag tror att jag putsade några sekunder på mitt personbästa, inte så noga då jag är nöjd med dagens tävling.

Bra start på tävlingssäsongen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela