simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Drygamilen!

Publicerad 2014-10-19 19:21:00 i Allmänt,

Uppladdningen inför detta lopp var sisådär...
 
Först spelning på Allstar, sen upp på morgonen och träna Leons lag i innebandy.
Mina förväntningar var därför inte alltför stora.
Blir trevligt att springa ny tävling i Umeå tänkte jag...
Kommer jag under 50 min så är jag störtnöjd.
Med andan i halsen så betalar jag efteranmälan vid start en halvtimme innan startskottet ska ljuda.
Det är lite friskt, vissa skulle kalla det kallt men det var bra löparväder i mina böcker.
Lite blåst men det blir ju bättre när vi vänder.
Jag passar på att värma upp fram till starten som är vid fabriken.
Där står alla förväntansfulla olika löpare från olika situationer, olika resor olika mål.
Men det viktiga är att vi står där.
Det är ett val som ska berömmas bara att ta sig till start och bestämma sig.
Många kanske gjorde sin första tävling idag?
Mina funderingar strövar iväg....
2 minuter till start!
 
TUT!!! starten går.
 
Kroppen maler igång rullar upp ett bra tempo.
Lite fort men jag låter det hållas, inga tankar här kan alltid ta ned farten sen.
Håller koll på Mikael som jag springer med på jobbet.
Han drar iväg och skapar en lucka på några meter.
 
Blåsten river i oss dom första fem km.
Lägger mig taktiskt bakom en bra rygg så jag sparar kraft.
Vänding på väg tillbaka, håll i steget och sträck ut tänker jag.
Tittar på klockan så jag håller farten.
Det går forfarande undan mer än väntat.
Helt plösligt är vi på bron och man ser mål.
Försöker trycka på och andningen tilltar, tar en till placering på målrakan.
I mål på 45:40 
Jättenöjd med loppet.
 
Lite senare i mål så möter jag Joakim från jobbet som gör sin första tävling!
Jag gratulerar honom till en kanoninsats!
 
Sen kommer ändå dagens hårdaste löpare som jag träffat på nämligen Anja!
 
 
Vi pratar lite och det kommer fram att hon alldrig sprungit mer än 5 km på träning.
Men beslutar sig utan tjejgänget som hon bjöd in till att springa loppet att köra milen ändå.
Jag blir otroligt imponerad av när någon bestämmer sig och genomför lopp trots att förutsättningar inte är dom bästa.
Bra jobbat Anja!!
Idag var säkert vädret en fundering för många ... det är kallt det kanske kan börja regna.
Men löpning är inte bara sol i härliga sommar kvällar.
Löpning är att bemästra alla väder och hitta lyckan att se att man klarar av mer än vad man tror även om det blir kallt regnigt eller snö.
Upplevelsen blir då så mycket större och känslan och äventyret mycket större.
Lycka till nu när löparsäsongen går in i den bästa av faser - VINTERN!
Glada grabbarefter målgång!
God Kväll!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela