simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Hässelbyloppet!!

Publicerad 2014-10-16 22:41:00 i Allmänt,

Så var det äntligen dags!
Jag och Emil åt en god och närande frukost.
Åkte ner på området och kollade starten. 
Jag kunde ana en viss nervositet hos Emil.
Vi fick reda på att vår start inte gick förrän kl 13:20. 
Vi beslöt oss för att åka hem och vänta.
När vi kom hem så sladdade en lätt stressad Kalle in.
Hans tidsplanering hade inte riktigt hållit ihop.
Vi tog några taktiska grejer. 
Vi skulle försöka hålla ihop gruppen.
Även om någon fick "feeling".
Vi åkte ner till start, värmde upp sjukt länge tack vare att vi var i så god tid.
Till slut gick starten.
Emil höll högsta farten, sen jag, sen Kalle.
Vi höll ihop gruppen till 5 km sen tappade första klungan bort Kalle. 
Jag och Emil låg och växeldrog. 
Kalle drogs med håll i hela magen och han hade en tuff dag i löparskorna.
Men vilken kämpe - han var trots krämpor, dålig sömn och sega ben körde Kalle på! 
Emil visade god form och utmanade med att vilja pressa på i högre fart.
När vi passerade 5 km så ökade vi tempot en aning så vi låg under 5 min/km
Vi lyckades pressa sista km till 4:25!
Spurtpriset gick dock till Kalle som drog på en sjuk fartökning på målrakan.
 
Trötta och nöjda så ser vi nu fram emot nästa övning som kommer att bli en fjällhalvmara.
 
Det blir grejer det!
Nu på söndag ska jag springa en mil igen! 
 
www.drygamilen.se
 
Visst ses vi där kl 13? 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela