simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Umedåren & kvalitetspass.....

Publicerad 2014-10-05 21:59:04 i Allmänt,

 
Umedåren
Förra lördagen var det Umedåren.
3 varv runt det kuperade SM spåret på gammlia.
Springer du ett varv där har du ett bra pass....
 
Nåväl vi var en skara på 45 löpare som startade.
Löparna gissar sin slut tid och den som gissar närmast vinner!
Jag gissade på min förra sluttid 2:55.
 
Efter första varvet kände jag att det inte var min dag... hela steget kändes ovanligt segt och andan stod i halsen.
Jag slog av på farten och tänkte nu får jag en rejäl långpanna.
Tanken på att bryta efter 2 varv kändes lockande ...
Men eftersom jag aldrig brutit ett lopp så tänkte jag inte börja nu.
Andra varvet så motade jag på, kändes helt ok men det var en fart som inte imponerar.
Sista varvet så tog jag musik till hjälp, jag var sist av alla nu och helt själv.
Det är trevligt med musik och helt plötsligt tog jag ut stegen lite längre, farten ökade.
 
I mål på 3:03 ja nu var det gjort.
Lite segare än förra gången men vad gör det?
 
 
Kvalitetspass runt Nydala
 
Har just kommit in från ett löppass runt nydala.
Från vårt hus är det cirka 1 mil runt.
Jag började med att springa första halvan till nydalabadet i nära tävlingsfart på milen.
När jag kommit till badet slog jag av på takten men inte så länge, utan drog på 6 st intervaller mellan lyktstolparna.
Snabbt (allt du har) i två stolpar, jogga två.
Vid sista så är jag framme vid kinabron.
Där vid andra sidan är det dags för första set armhävningar 20 st
Jag kör vid jämna mellanrum stopp med armhävningar till man gjort 100 st.
Efter det är upploppet kvar.....
 
Helt slut men nöjd i mål på 58 minuter.
 
God afton!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela