simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Cykel en social sport.

Publicerad 2015-04-28 21:19:00 i Allmänt,

Vi som cyklar vet.
Motvind,regn,kyla,värme,tom mage.
Listan kan göras lång.
Trots allt detta så älskar vi att cykla.
Det som är så unikt är att vi även vet hur det känns den perfekta turen.
Fågelkvitter, högsommarluft med sol och bra tryck i benen. 
När du orkar öka och kroppen svarar.
Vackra omgivningar som är som gjorda för vykort.
Det är just det som gör att jag kan prata med alla som möter mig på cykel eller cyklar om mig.
Vi delar samma passion och har samma strävan.
Någon ska göra klassikern eller en triathlon någon vill gå ner i vikt men hela tiden samma upplevelser tillsammans på cykel.
Mina två senaste turer har jag slagit följe med helt främmande personer en drog mig igenom ett vindigt parti och en förslog en ny väg som jag alldrig testat.
Cykel kan vara den mest sociala sporten av dom alla.
Jag gillar att cykla ensam men även i grupp.
Det är kul att dela det man upplever med någon även om det innebär det första jag nämnde.
Det är ju en del av cykelsporten det också.
Mitt tips till alla som gillar träning och upplevelser. 
Testa landsvägscykling! 
Vi ses på vägen! 
 
Här är några som beskriver detta fenomen..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela