simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Två bra dagar!

Publicerad 2015-04-02 18:45:47 i Allmänt,

Igår körde jag och Lotta ett så kallat brick-pass .
45 minuter cykel med bra puls.
Efter det körde vi 6 km stegrande löpning. Vi lade till 0,5 på farten på löpbandet vid varje km sista 4 km.
Tempot på slutet blev då 4.00 min/km
Det hela kändes bra! 
Kul då jag har varit i tveksam form.
Jag kör alldrig så hårt som när Lotta är med. Hon triggar igång mig och eftersom vi ska tampas i Holmsjön i sommar så måste jag vara jämn eller bättre än hon.


Idag var det dags för simning.
Lotta hade i vanlig ordning ett mördarpass redo.
Intervaller på 50 meter som startades på hel och halv minut. 
Först 7 st efter det 6 st sen 5 osv.
Mellan dessa var det 8 längder paddlar och dolme.
Jag trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen. 
Men som Lotta sa det är dessa pass som gör skillnad!
Nu kan jag knappt lyfta armarna ....
Två bra dagar helt enkelt.

Nu ser vi vad vi kan hitta på i morgon! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela