simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Inget för mörkrädda.

Publicerad 2015-01-02 23:48:20 i Allmänt,

Började med att jag köpte dubbdäck till Johannas och min pendlingscykel.
Sen behövdes det repas en del grejer och monteras dit lampor.
Efter allt slit så blev jag så sugen på att testa hur bra det blev det med dubbdäck och belysning? 
Jag har lidigt av att inte få cykla ute.
Saknaden har varit enorm.
Tänk om detta skulle fungera så jag kan vintercykla?
Jag gav mig ut bra klädd och med siktet på sävar börja lagom.
Det första jag slås av är att det blev ett fantastiskt grepp. Du kan stå och cykla utan problem.
Men det andra är att det är vansinnigt mörkt.
Har man problem med mörkrädsla så gäller det att välja andra turer.
Till och med jag börjar titta in i skogen efter mörka varelser. 
Men när man vant sig så funkar mörket bra som motivation att stå på lite extra.
Mot slutet av turen domnar mina händer lite och mina fötter blir kalla.
Men då har 1 timme och 35 minuter gått.
Jag är lycklig över att få motionera ute och att cykla på vintern det är en höjdare!  Nästa tur blir 4 mil sväng! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela