simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Premiär på skidor...

Publicerad 2015-01-10 20:43:06 i Allmänt,

Idag tog Lars med mig på Nydala.
Lätt snöfall minus 8 grader.
Första varvet på 4 km så var blodsmaken och tandagnisslan ett faktum.
Andra varvet började kroppen förstå vad vi gjorde.
Kan inte säga att tempot höjdes eller att känslan av ett kontroll infann sig men ett form av ok läge uppstod.
Jag önskar att jag kunde uppskatta skidor. Men det är bara så tungt och motigt och kallt.
Långt i från dom varma dagarna med cykeln... Eller med löpningen.
Jag får kämpa och åter kämpa i spåret.
Men jag tänker att då måste ju kroppen jobba och och bli bättre tränad.

Denna vecka började på bästa sätt med löpning med Lotta. Hon hängde med på mitt Nydala runt pass med armhävningar. 
Det är så kul att få dela sina tokiga pass med någon som uppskattar det.
I morgon blir det snowboard med hela familjen! 
Kul med premiär även där!

Let it snow!!!
Ny bräda!!


Jag och Lotta! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela