simmacyklaspringfort

En blogg om min träning till att bli triathlet. Här skriver jag av mig om mina framsteg och mina nitar jag går på under resans väg. Mycket nöje!

Race rapport Katrineholm.

Publicerad 2015-05-02 17:36:36 i Allmänt,

Nu är loppet genomfört och jag ligger på sängen nyduschad och trött.
Cykel påminner rätt mycket om löpning.
Så långt som du övar på att springa så långt är du även snabb.
Eftersom att jag innan denna drabbning kört som längst 6 -7 mil så hängde jag även med i 6 mil.
Efter det så kom en taktiskt miss klungan drar efter ett depå och jag hinner inte i kapp.
Jag har helt enkelt inte pulver nog för att jaga ikapp.
Det har Nicke! 
Både första och andra klungan får jag veta sen.
Otroligt kul att han visar så god form.
Själv så borrade jag ner mig för en ensam körning i 9 mil.
Resten av loppet.
Jag fick känna både yrsel och lite illamående.
Sen även kramp i både framsida och baksida lår.
Men allt ger ju med sig.
När 4 mil återstår så återuppstår även jag. 
Pigga ben efter att ha tagit det varsamt och ätigt och vätskat upp.
Niklas går i mål på 04:55 
Jag på 05:49.

Jag är nöjd med loppet och har inget att skylla på mer än att några långpass fler så kunde jag nog slipat lite på tiden dock inte så mycket.

Den känsla jag tar med mig det är när jag helt plötsligt drar hela start klungan utan att jag tänker på det.
Efter några kilometer tänker jag: 
Men shit här kan jag ju inte ligga och kötta då kommer en kollaps inom kort.
Men vilken känsla...

Fler långpass i dessa ben så kommer Vättern att bli en trevlig upplevelse.
Förhoppningsvis kanske jag inte behöver cykla själv i 9 mil.

Nu ska jag sträcka ut....


Oss innan loppet..


Minuten innan kör!!


Gött med pasta och tårta efter målgång.


Grabbar i tröjan som bara kan bäras samma kväll! 

Tack för en grym tävling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela